17 Mayıs 2008 Cumartesi

Ubuntu'da Firefox ses sorunu ve çözümü

Yeni Ubuntu Pulse Audio ses sunucusu ile geliyor. Çok fazla inceleme şansım olmadı. Fakat ne yazık ki paketteki bir sorun gerçekten rahatsız edici. Sorun özetle şöyle: Firefox içinde flash açıkken diğer uygulamalardan ses gelmiyor. Ya da eğer daha önce başka bir uygulama açtıysanız firefox'taki flashlardan ses gelmiyor. Ufak bir uyumsuzluk problemi var anlayacağınız. Düzeltmek ise çok kolay.

Ubuntu'nun Yazılım kaynakları'nde bulunan libflashsupport paketini yüklüyoruz ve sorun çözülüyor. Paketi yüklemek için synaptic'i ya da apt-get'i kullanabilirsiniz. Synaptic'i nasıl kullanabileceğinizden daha önce bahsetmiştim. Daha hızlı bir yol olan apt-get'i kullanarak yüklemek için bir terminal açın (Uygulamalar -> Donatılar -> _Uçbirim) ve aşağıdaki komutu girip, sorulduğunda parolanızı girin ve paketin kurulumunu onaylayın:

$ sudo apt-get install libflashsupport


Bilgisayarı kapatıp açmanız gerekebilir. Ses sorunumuz çözüldü. Geçmiş olsun.

PulseAudio ile ilgili daha fazla bilgi için buraya: https://wiki.ubuntu.com/PulseAudio


2 yorum:

okandeb dedi ki...

root@Asus:/home/okan# apt-get install libflashsupport
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Couldn't find package libflashsupport
root@Asus:/home/okan#

9.10 kullanıyorum.aslında google da ubuntu 9.10 diye aradım firefox kilitlenmesin yazınızı okudum.dediklerinizi yaptım ancak benim sorunum sistemin donması.herhangi bir güncelleme yaparken yada konsoldan birşey kurmaya çalıştığımda ve firefox açıkken open suse 11.2 ve ubuntu 9.10 da ölümcül bir donma oluyor herşey donuyor.laptopun üstündeki harddisk silindir işareti ya tamamen sönüyor yada sürekli parlıyor ama harddiskte bir faaliyet olmuyor.ben de açma/kapama tuşuna uzun süre basıp sorunu halettiğimi sanıyorum.araştırıyorum forumlara yazıyorum ama sorun laptopumda galiba...sanki birşeyle birşey çakışıyor gibi.donanımım intel core duo p8700 2.53 Ghz 500gb harddisk geforce gt 220m cuda(1gb) sorunumu daha iyi açıklayabilirim ilgilenmek isterseniz.şimdiden teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Sorun laptopunda değil arkadaşım,
bende de aynı sorun var.
Sistem aynı şekilde donuyor.

Başka forumlarda, bunun firefox'tan kaynaklanan bir sorun olduğunu yazmışlar,
asıl olay internetten dolayı ya da ubuntu 9.10'un kendisinden gelebiliyor.
eğer sadece ofis işlemleri için kullanacaksan, bir şey indirmeyeceksen, "fail safe" modunu kullan.

Ben kendi adıma söylüyorum, ubuntu 8.04'e geçicem. Sana iyi şanslar.